• Home
  • Contact
  • Bezoekersinformatie

Op deze pagina vindt u antwoord op veelgestelde vragen betreffende Cultuurhuys de Kroon. Mocht uw vraag er niet bij staan, stel hem dan via CdK mailadres info kleinof aan een van onze vrijwilligers achter de informatiebalie.

Algemene informatie - Omtrent verkoop van tickets - Kinderen - 'In de theaterzaal'

CDK border

Algemene informatie

  • Is De Kroon toegankelijk voor rolstoelgebruikers/minder validen?
    Als u minder goed ter been bent verzoeken wij u dit vooraf te melden bij de informatiebalie. (0182-759125) Wij zullen er dan voor zorgen dat er een goed bereikbare plaats voor u beschikbaar is.
  • Mag ik met mijn scootmobiel naar binnen?
    Alleen als u niet op andere wijze uw plaats kunt bereiken is het toegestaan om met de scootmobiel naar binnen te rijden.
  • Zijn er voorzieningen voor slechthorenden?
    De theaterzaal is voorzien van een ringleiding. Voor slechthorende toeschouwers is deze gratis te gebruiken. Uw gehoorapparaat moet dan op de T-stand gezet worden.
  • Mag mijn hond mee naar binnen?
    Nee, honden zijn, met uitzondering van hulphonden, niet toegestaan.

Terug naar boven.

CDK border 

Alles wat u moet weten omtrent de verkoop van tickets

  • Hoe kan ik kaarten kopen voor de voorstellingen?
    Cultuurhuys De Kroon maakt gebruik van Ticketmatic, een professioneel systeem waar inmiddels meer dan vijftig theaters bij aangesloten zijn. Ticketmatic is ook beschikbaar als app. Naast de online ticketverkoop bestaat eveneens de mogelijkheid om op bepaalde dagen tickets te kopen bij de informatiebalie. Onze voorkeur gaat echter uit naar het verkopen van tickets via de website. Kijk voor meer informatie op kaartverkoop aan de balie.
  • Hoeveel betaal ik aan reserveringskosten?
    Al onze prijzen zijn inclusief ticketfee.
  • Kan ik aan de informatiebalie mijn kaarten contant betalen?
    Nee, aan de informatiebalie kunnen kaarten alleen met pin betaald worden, dit uit veiligheidsoverweging voor onze vrijwilligers.
  • Waarom vraagt u tijdens het reserveren mijn mailadres en/of telefoonnummer?
    Wij noteren graag uw (mail)adres en/of telefoonnummer zodat wij u kunnen bereiken mocht er bijvoorbeeld op het laatste moment een voorstelling uitvallen. Ook kunnen wij u - als u dat wilt - op de hoogte houden van culturele evenementen in Cultuurhuys De Kroon door middel van een digitale nieuwsbrief.
  • Ik ben verhinderd, kan ik de plaatsbewijzen teruggeven of omruilen voor een andere voorstelling?
    U kunt tot uiterlijk 48 uur voor de voorstelling uw kaarten teruggeven. Dit kan bij de informatiebalie tijdens de openingstijden. U betaalt € 2,50 administratiekosten per teruggebracht kaartje. Het resterende bedrag ontvangt u per digitale betaling retour.
  • Kan ik mijn geld terugkrijgen als ik niet kan komen, bijvoorbeeld bij extreem slecht weer? Als ik niet kan reizen, zal iedereen daar wel last van hebben.
    U kunt er altijd van uit gaan dat de voorstelling doorgaat, weer of geen weer. Als er onverhoopt een voorstelling wordt geannuleerd zal De Kroon u hiervan op de hoogte stellen en dit zo snel als mogelijk op de website en op Facebook vermelden. Bezoekers die kaarten hebben gekocht krijgen dan hun geld terug. Indien u niet naar Cultuurhuys De Kroon heeft kunnen komen vanwege het slechte weer of het niet rijden van het openbaar vervoer kan Cultuurhuys De Kroon hier geen restitutie voor verlenen.
  • Is het mogelijk om op een wachtlijst te komen indien een voorstelling is uitverkocht?
    Als een evenement is uitverkocht kunnen we een elektronische wachtlijst activeren. Dit wordt duidelijk bij het evenement aangegeven. Zie voor meer informatie hierover op kaartverkoop aan de balie.

 Terug naar boven. 

CDK border 

Kinderen

  • Mag mijn kind op schoot?
    U mag uw kind op schoot houden, er moet echter wel een stoel worden gereserveerd i.v.m. de veiligheid.
  • Hoe oud moet mijn kind minimaal zijn voordat het mee kan naar het theater?
    Bij jeugd- en familievoorstellingen houden de spelers rekening met de ontwikkeling van het kind, het begrip, gevoel en concentratievermogen. Als advies wordt een leeftijd als ondergrens aangegeven.
    Helaas kunnen baby's en peuters niet bij een voorstelling aanwezig zijn. Een uitzondering voor peuters zijn voorstellingen vanaf 2 jaar en voorstellingen waarbij dit duidelijk vermeld wordt.
    Voor de meeste cabaretvoorstellingen heeft het bestuur een minimum leeftijd bepaald van 12 jaar.

Terug naar boven.

CDK border 

'In de theaterzaal'

  • Kan ik zelf bepalen waar ik zit?
    Ja, De Kroon kent geen plaatsreserveringssysteem. De voorstellingen zijn vanaf alle plaatsen goed te zien.
  • Mag ik mijn drankje meenemen naar de zaal?
    Nee, het is niet toegestaan consumpties mee te nemen naar de theaterzaal. Het meenemen van drankjes is alleen toegestaan tijdens het muziekcafé.
  • Mag ik foto’s maken in de zaal van mijn favoriete artiest?
    Net als in alle andere theaters is het maken van beeld- en geluidsopnames door bezoekers tijdens de voorstelling niet toegestaan. Alleen onze eigen fotografen mogen, na toestemming van de artiest(en), opnames maken.
  • Gebruik van mobiele apparaten tijdens voorstellingen.
    Wij ontvangen regelmatig klachten dat bezoekers tijdens de voorstelling met mobiele apparaten bezig zijn. Als je er naast of achter zit is het licht van de schermen erg hinderlijk. Zet uw apparaat voor de voorstelling uit en wacht tot de pauze of het eind van de voorstelling om berichten te bekijken of te beantwoorden.

Terug naar boven.  

CDK border

!--
1. Is De Kroon toegankelijk voor rolstoelgebruikers / minder validen?
  Wanneer u minder goed ter been bent, verzoeken wij u dit vooraf te melden bij de informatiebalie in De Kroon. Wij kunnen er dan voor zorgen dat u tijdens de voorstelling een voor u goed bereikbare plaats toegewezen krijgt.
2. Ik ben verhinderd, kan ik de plaatsbewijzen teruggeven of omruilen voor een andere voorstelling?
  Nee, helaas is het technisch gezien niet mogelijk bij verhindering uw kaarten terug te nemen of om te ruilen voor een andere voorstelling.
3. Kan ik alleen online kaarten kopen?
  Nee. Kaarten voor voorstellingen in Cultuurhuys De Kroon zijn ook te koop aan de informatiebalie. Voor voorstellingen van onze medebewoners (Stichting Vonk, Bibliotheek De Groene Venen) wordt soms verwezen naar hun eigen website. Zie ook de toelichting op de kaart verkoop.
4. Hoeveel betaal ik aan reserveringskosten?
  Al onze prijzen zijn incl. ticket fee en,
met uitzondering van de film- en kindervoorstellingen, (pauze)drankje.
5. Kan ik aan de informatiebalie mijn kaarten contant betalen?
  Nee, aan de informatiebalie kunnen kaarten alleen met pinbetaling betaald worden, dit uit veiligheidsoverweging voor onze vrijwilligers.
6. Kan ik zelf bepalen waar ik zit?
  Ja. De Kroon kent geen plaats reserveringssysteem. Voorstellingen zijn vanaf alle zitplaatsen goed te zien.
7. Geeft u ook korting aan 65-plussers?
  Nee. Bij de meeste theaters is men met deze korting reeds in 2005 gestopt, toen ook de 65+ pas werd afgeschaft.
8. Mag mijn kind op schoot?
  U mag uw kind op schoot houden, er moet echter wel een stoel worden gereserveerd i.v.m. de veiligheid.
9. Hoe oud moet mijn kind minimaal zijn voordat het mee kan naar het theater?
  Dat is per voorstelling verschillend. Voor de meeste cabaretvoorstellingen heeft het bestuur een minimum leeftijd bepaald van 12 jaar. Bij de betreffende voorstelling staat dat vermeld.
10. Is het mogelijk om op een wachtlijst te komen indien een voorstelling is uitverkocht?
  Nee. Vooralsnog wordt er geen wachtlijst gehanteerd.
11. Mag ik foto’s maken in de zaal van mijn favoriete artiest?
  Net als in alle andere theaters is het maken van beeld- en geluidsopnames door bezoekers tijdens de voorstelling niet toegestaan.
Alleen onze eigen fotografen mogen, na toestemming van de artiest(en), opnames maken.
12. Waarom vraagt u tijdens het reserveren mijn mailadres en/of telefoonnummer?
  Wij noteren graag uw mailadres en/of telefoonnummer zodat wij u kunnen bereiken, mocht er bijvoorbeeld op het laatste moment een voorstelling uitvallen. Ook kunnen wij u - als u dat wilt - op de hoogte houden van culturele evenementen in Cultuurhuys De Kroon door middel van een digitale nieuwsbrief.
13. Kan ik mijn geld terugkrijgen als ik niet kan komen, bijvoorbeeld bij extreem slecht weer? Als ik niet kan reizen, zal iedereen daar wel last van hebben, nietwaar?
  U kunt er altijd van uit gaan dat de voorstelling doorgaat, weer of geen weer. Als er onverhoopt een voorstelling wordt geannuleerd, zal De Kroon u hiervan op de hoogte stellen en dit zo snel als mogelijk op de website vermelden. Bezoekers die kaarten hebben gekocht, krijgen dan hun geld terug. Indien u niet naar Cultuurhuys De Kroon heeft kunnen komen vanwege het slechte weer of het niet rijden van het openbaar vervoer, kan Cultuurhuys De Kroon hier geen restitutie voor verlenen.
14. Gebruik van mobiele apparaten tijdens voorstellingen.
  Wij ontvangen regelmatig klachten dat bezoekers tijdens de voorstelling met mobiele apparaten bezig zijn. Als je er naast of achter zit is het licht van de schermen erg hinderlijk. Zet uw apparaat voor de voorstelling op vliegtuigmodus en het geluid uit en wacht tot de pauze of het eind van de voorstelling om berichten te bekijken of te beantwoorden.
-->